Bekijk profielpagina

De Circulaire #73: het Booking.com-reisbureau

Revue
 
Hallo! Wist u dat er paper is waar je geluid mee kan opnemen? Dat er unboxing-video's onder water zi
 
17 september · Editie #73 · Bekijk online
De Circulaire
Hallo! Wist u dat er paper is waar je geluid mee kan opnemen? Dat er unboxing-video’s onder water zijn? En dat katten massages geven? Daar weet u alles over zodra u deze Circulaire uit heeft.
Verder gebruik ik deze nieuwsbrief waar het ooit voor bedoeld was: leuke klussen voor mezelf vinden.
Maar eerst brengen we een bezoekje aan…het booking.com-reisbureau.

Het booking.com-reisbureau
Foto: Yonghyun Lee / Unsplash
Een man komt het booking.com-reisbureau binnen.
“Goedemiddag, welkom bij het Booking.com-reisbureau, waarmee kan ik u van dienst zijn?”
“Hallo, mijn vrouw en ik vieren binnenkort onze trouwdag. Ik wil haar graag verrassen met een romantisch weekend in Brugge.”
“Wat leuk. Waar gaat u heen en wanneer?”
“Nou, Brugge dus. Volgend weekend.”
“Uitstekend, het historisch centrum van Brugge voor volgend weekend.”
De medewerker tikt iets in en kijkt op de computer.
“U wilt naar Brugge op een populair moment, 76% meer mensen zijn ook aan het kijken naar hotels in Brugge. Ik raad u aan om snel te boeken.”
“Oh, ik ben toch hier? Wat heeft u in de aanbieding?”
“‘Loft Katelijne’, tien minuten lopen van het centrum, uitstekend voor 2 personen, gratis wifi en er is verwarming.”
“Zijn er ook hotels zonder verwarming dan? Nou, dat klinkt goed, laten we dat…”
“Nee, helaas net weg.”
“Pardon?”
“U heeft dit hotel net gemist. Dat weekend is erg populair. Alle kamers zijn op.”
“Waarom stelt u dan dit hotel voor?”
“Het is fantastisch en krijgt gemiddeld een 9.7 voor de locatie.”
De man zucht.
“Ok, wat is er nog meer?”
“Martin’s Relais, een grachtenpand uit de 17de eeuw met antiek meubilair.”
“Oh, mijn vrouw is erg geïnteresseerd in antiek meubi..”
“Er is nog maar één kamer in dit hotel. De afgelopen 6 uur zijn er al 12 boekingen geweest.”
“Nou, doe maar rustig hoor.”
“Iemand uit de Oekraïne heeft 32 minuten geleden een kamer in dit hotel geboekt.”
“So what? Hoeveel kost dit hotel?”
“€250 euro per nacht.”
“Jeetje! Heeft u niet iets goedkopers?”
“Ik heb ‘Bed and breakfast Guido Gezelle’ voor €100 per nacht. Meestal is die niet beschikbaar. U heeft heel veel geluk! Ik zou nu reserveren voor het uitverkocht is!”
“Jaja, niet zo opgefokt. En dit is een goed hotel?”
“Bezoekers geven gemiddeld een 8.9. Veronika uit Tsjechië vond het een magische ervaring, het voelt alsof ze thuis was.”
“Nou, dat klinkt uitstekend.”
“Ik geef u graag het hele plaatje. Maura uit Israël vond het afschuwelijk en gaf een 3.8. Mugur uit Roemenië had de hele nacht last van muggen. Jacqueline uit Engeland had schimmel in de badkamer.”
“Wacht, is dit hetzelfde hotel?”
“Joanna uit Engeland vond het interieur als uit een sprookje. Caroline uit Australië was erg blij met de moderne schone badkamer. Jeanine uit Amerika kon niet meer ademen toen ze de kamer binnenkwam, zo mooi vond ze het.”
“Ik ben een beetje in de war.”
“96% van de gasten vonden dit hotel net zo goed of beter dan ze hadden verwacht.”
“Weet je.”
“Ja?”
“We blijven thuis. Ik reserveer wel een restaurant.”
“Oh, maar dat doen we ook tegenwoordig!”
“Liever niet.”
“84% van alle restaurants zijn al gereserveerd, maar ik heb hier een goede Thai waar nog precies één tafeltje vrij is. Kelly uit Oostenrijk zegt dat door dit restaurant haar huwelijk is gered. Bob uit Noorwegen zegt dat er kakkerlakken in het eten zaten. Iemand in Polen heeft 12 minuten geleden een reservering gemaakt!”
“Goedemiddag.”

Deel “Het booking.com-reisbureau” via deze link.

Hfdr. Circul. zkt. tdlk. klus
Alle stapels geld die dit artikel me gaan opleveren
Ik ga vanaf volgende week beginnen als parttime docent data science fundamentals aan de Hogeschool Utrecht, maar ik heb desondanks tot begin december nog steeds wat ruimte voor freelanceklussen. Als je deze nieuwsbrief een beetje volgt dan weet je denk ik wel ongeveer wat ik kan, maar misschien toch handig om een overzicht te hebben.
Wat ik kan:
  • Digitale producten ontwikkelen. Ik ben gespecialiseerd in websites (frontend), dus heb zeer veel ervaring met HTML, CSS en Javascript. Ik ben ook bedreven in SASS, Node.js en Vue.
  • Python beheers ik ook, vooral op het gebied van data-analyse en simpele REST-achtige backends.
  • Advies geven op het gebied van hoe je organisatie digitaal vaardig wordt.
  • Trainingen en lezingen geven. Dat kan bijvoorbeeld over ‘design thinking’, digital storytelling, Wikipedia en Wikimedia en uiteraard alle dingen die hierboven staan.
  • Ik kan ook vormgeven (Photoshop, Illustrator), monteren (video en audio) en schrijven, maar daar ben ik geen expert in (behalve als het gaat over tweewekelijkse nieuwsbrieven met kattengifjes).
Dingen die goed zijn om te weten:
  • Ik werk vaak in de kunst, media, erfgoed en cultuursector.
  • Ik werk op basis van een uurtarief. Dat tarief is afhankelijk van de aard, duur en complexiteit van de klus. Een eerste gesprek en het maken van een offerte kost je natuurlijk niks.
  • Ik ben beschikbaar voor 2 dagen in de week tot begin december dit jaar. Die korte tijd betekent ook dat ik een sterke voorkeur heb voor kleine afgebakende klussen.
  • Ik werk het beste in een team, op locatie. Als ik remote werk (dat betekent gewoon thuis) voel ik me eenzaam en ga ik deprimerende jaren-tachtig muziek op hard volume draaien. Dat wil je mijn buren niet aandoen.
Denk je nu: 'ik heb altijd al de hoofdredacteur van De Circulaire voor een klus willen vragen’, dan is dit je kans. Druk op 'reply’ en laat het me weten. Als je een eerst een overzicht wil van wat ik allemaal kan: kijk eens op mijn website.
De beste linkjes
Creatieve zaken
Serieuze zaken
Komische zaken
De beste gifjes
Je zou het niet zeggen, maar de chef kattengifjes had de afgelopen twee weken moeite om leuke gifjes te vinden. Hebben jullie nog goede tips waar ze de beste kattengifjes kan vinden? Laat het me weten. Gelukkig heeft ze toch nog drie geweldige exemplaren kunnen bemachtigen.
De beste massage is een kattenmassage.
Yahtzee voor golden retrievers is voorlopig nog geen succes.
Tip: eet geen zand.
Dat was het!
Op maandag 1 oktober begint de “QS stiltetraining” in Doorn. Een christocentrische training waar u onder andere Benedictijns timemanagement leert. U kunt ook genieten van verdiepende vlogs van een herder en mediteren met fragmenten uit de Bijbel terwijl u zoekt naar uw kiemkracht.
Óf u doet dat niet en leest gewoon De Circulaire #74, want die komt dan ook uit.
Tot dan!
Hoe vond je deze editie?
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door De Circulaire met Revue.